Wednesday, July 21, 2010

Saya Cinta Dia..

CINTA SEORANG LELAKI...

Selalunya kita sering mendengar kata-kata daripada wanita bahawa lelaki tak jujur,suka mempermainkan wanita,buaya darat..Ya,sebagai seorang lelaki saya tidak langsung menafikan kenyataan tu.Itulah lelaki.Tidak seperti wanita yang sentiasa bermain dengan perasaan.Jika telah bercinta,wanita merasakan lelaki itulah yang terbaik dan akan menjadi pasangan dunia akhirat.Si lelaki pula,aku "couple" ni,saja je...Seronok-seronok.


Tetapi,adakah lelaki tidak ada perasaan cinta?Bagaimana pula cinta sang lelaki?.....


Lelaki tidak akan terlalu mudah jatuh cinta.Memang wujud lelaki yang mudah melafazkan kata-kata seperti "I love U".Tetapi itu hanya kata-kata,kerana lelaki amat susah untuk benar-benar jatuh cinta.Apa yang hendak saya nukilkan di sini adalah bagaimana jika lelaki benar-benar jatuh cinta.


~Lelaki telah jatuh cinta pada seseorang wanita jika dia begitu malu dengan wanita itu.Sehingga hendak mengangkat pandangan mata pun terasa begitu berat,apatah lagi berbicara.Dia akan menganggap wanita itu sempurna di matanya.Jika selama ini dia seorang yang banyak bercakap,tetapi di hadapan wanita yang di cintainya,dia bagaikan si bisu.


~Lelaki jatuh cinta apabila dia sanggup melakukan apa saja demi wanita yang dicintainya tetapi tidak mahu wanita itu mengetahuinya.Jika dia tahu wanita itu dalam kesusahan,air matanya turut mengalir.


~Lelaki jatuh cinta apabila dia sangat mengambil berat tentang wanita yang dicintainya walaupun dari jauh.Dia sentiasa akan bertanya kepada sesiapa saja untuk mengetahui tentang wanita itu.


Itulah sebenar-benar cinta bagi sang lelaki.Kehebatan cinta yang datang dari hati lelaki amat pelik,amat aneh.Sesuatu perkara yang sukar hadir dan apabila ia hadir ia cukup hebat.Inilah sifat lelaki yang begitu jujur dalam percintaan dan rasa cintanya langsung tidak dinodai oleh nafsu.Cinta adalah fitrah yang suci yang diciptakan oleh Allah untuk manusia.Tetapi apabila nafsu mengawal cinta,hilanglah kesucian cinta itu...


Khatimah....


Lelaki yang benar-benar mencintai wanita tidak akan mengajak wanita yang di cintainya membuat perkara yang di tegah..Jika kita mencintai seseorang,pastinya kita mahu si dia sentiasa berada dalam kebaikan.Jika dia mengajak kita sama-sama membuat perkara yang di tegah,adakah dia membawa kita ke arah kebaikan?Adakah itu cinta???...........Fikir-f
ikirlah....

No comments:

Post a Comment